توربوکلاب
توربوکلاب

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که فروشندگان در توربو کلاب با اون مواجه هستند؛ فروش تلفنی کارآمد هست. با اینکه اکثر ما فروش حضوری رو به خوبی در محیط یاد گرفته‌ایم؛ اما هنوز در مصاحبه‌هایی که مشتری، حضور فیزیکی نداره (اینستاگرام یا فروش تلفنی) ضعف داریم.
در این مقاله چند راه‌حل برای تعامل بهتر با مشتریان ارائه میدیم.

1- لحن شما توسط مشتری درک نمیشه!

در فروش غیرحضوری؛ مشتری درکی از حالات شما نداره. شما به‌سادگی با اضافه‌کردن لحن یا اصافه‌کردن چندتا ایموجی به محتوای چت، میتونین فضایی قابل اطمینان رو به‌وجود بیارین. استفاده از ویس به جای پیام یا حتی فرستادن یک ویدیوی کوچیک بسیار تاثیر‌گذار هست.
اگر می‌تونین ویدیویی راجع‌به محصول بفرستین؛ حتما این کار رو انجام بدین. درهمین‌حال سعی کنین تا مخاطب رو با محتوای زیاد گیج نکنین.

اگر تاثیر ارسال ویدیو رو میدونستین

هیچوقت با ویس جواب نمیدادین!

2- آدم مورد اطمینان باش!

خطای بیشتر فروشنده‌ها در پشت تلفن یا توی فضای مجازی؛ فقط فروش اجناس هست. در فروش حرفه‌ای، نقش فروشنده، صرفا فروش یک محصول و دریافت پول نیست. شما باید بتونین برای مشکل، راه‌حل پیدا و اون رو ارائه کنین.
این مسئله باعث میشه نرخ بازگشت مشتری‌های شما بالا بره و حتی بازاریابی دهان‌به‌دهان صورت بگیره.

این اعتبار شما پشت گوشی موبایله
که برای شما مشتری‌های خوب میاره

3- شنونده خوبی باش!

سعی کنین تا بتونین به‌صورت دقیق مشکل رو پیدا کنین. گاهی وقت‌ها لازمه زمان زیادی صرف کنین؛ اما جالبه بدونین، تماسی که بیشتر از 5 دقیقه طول بکشه، احتمال فروش‌اش بالاتره.
وسط صحبت‌های مشتری نپرین و سعی کنین مکالمه رو ادامه بدین تا به مشکل اصلی برسین.

هدف نهایی شما
پیدا کردن مشکل و فروش راه‌حل مناسب هست.

4- روی منبر نرو!

اگر خیلی زیاد صحبت کنین و اجازه ندین مشتری صحبت کنه؛ بعد‌از چند دقیقه میگه میرم دور بزنم میام! شما میتونین با پرسیدن سوال‌های درست، مشکل مشتری را شناسایی کنین. چرا؟ چگونه؟ چطور و سوال‌های زیادی که به مکالمه جهت میدن رو به کار ببرین تا مشکل اصلی رو درک کنین.
خیلی وقت‌ها کلی گویی، خاطره‌های قشنگ و جواب‌های بی‌ربط؛ فضای گفتگو رو به سمتی می‌بره که مشتری ترجیح میده دیگه ادامه نده.

5- مردم رو دسته‌بندی کن!

فرض کنین پشت تلفن، یکی به شما میگه: تو که ماشین بازی باید بدونی که …..
این دسته‌بندی شخص رو در موقعیتی مثبت قرار میده و باعث میشه تا اعتماد بیشتری به راهکارهای شما بکنه.
ولی اگه خیلی ضایع اغراق کردین؛ آماده باشین تا همه داستان نتیجه عکس بده و مشتری دیگه سمت شما نیاد!

فقط کارو ضایع نکن!

6- مشتری در ذهن شما زندگی نمیکنه!

این یک مشکل اساسی هست. خیلی از فروشنده‌ها (حتی در فروشگاه‌های فیزیکی) جواب‌های تک کلمه‌ای به سوال‌های مشتری‌ها میدن. این مسئله باعث میشه تا مشتری اعتماد به شما نداشته باشه. پس این احتمال رو میده که شما راهکاری برای مشکل ندارین. سعی کنین با پاسخ‌های منطقی و جواب‌های درست؛ مشکل مشتری‌تون رو حل کنین.

مشتری رو گیج نکن داداش!

به صورت کلی ساختن اعتماد، پشت گوشی‌های موبایل بسیار سخت هست. ما در توربو کلاب بیشترین تلاش رو می‌کنیم تا مخاطبین رو به فروشنده‌ها متصل کنیم. اما دانشِ فروش‌ِ غیر‌حضوری یکی از مواردی هست که هر کسی توی فضای مجازی کار میکنه، باید بلد باشه.
این مسئله باعث میشه تا راندمان فروش شما بالاتر بره.

برامون از تجربه‌های مفید خودتون توی کامنت‌ها بنویسین.
و اگر راهکاری دارین که میتونه کمک کننده باشه؛ می‌تونین از طریق خطوط پشتیبانی (پایین سایت) با ما در ارتباط باشین.

به اشتراک بذارین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله میخوانید:

بیشتر بخونین:

مشاهده بهتر در اپلیکیشن توربو کلاب